امیدواری ترامپ در برگزاری نشست سوم با کیم جونگ اون: منتظر روزی هستم که سلاح های اتمی و تحریم ها را بتوان از بین برد!

به گزارش وبلاگ کلاس 6، رئیس جمهور آمریکا در توییتی نسبت به برگزاری نشست دیگر با رهبر کره شمالی ، خلع سلاح هسته ای این کشور و رفع تحریم ها ابراز امیدواری کرد.

امیدواری ترامپ در برگزاری نشست سوم با کیم جونگ اون: منتظر روزی هستم که سلاح های اتمی و تحریم ها را بتوان از بین برد!

به گزارش فارس، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بعد از ظهر شنبه به وقت تهران در توییتی نسبت به برگزاری دور سوم مذاکرات با رهبر کره شمالی ابراز امیدواری کرد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک دونالد ترامپ در توییت خود نوشت: من با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی موافقم که رابطه شخصی ما بسیار خوب باقی می ماند، شاید بکار بردن اصطلاح فوق العاده حتی دقیق تر هم باشد و سومین نشست نیز خوب خواهد بود و ما کاملا درک می کنیم که کجا قرار داریم.

وی در ادامه با ستایش از رهبر کره شمالی گفت:

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا نیز به تازگی در سخنرانی گفت که مطمئن است رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی ماه های آینده در نشستی جدید برای مذاکره در مورد خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره مذاکره خواهند کرد.

این در حالی است که رهبر کره شمالی روز شنبه با بیان اینکه شکست مذاکرات اخیر با آمریکا خطر بازگشت به تنش های گذشته را افزایش داد، گفت که فقط به شرطی حاضر به دیدار مجدد با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکاست که واشنگتن رویکرد خود را تغییر دهد.

رهبران آمریکا و کره شمالی برای اولین بار در ژوئن (دی) سال 2018 در سنگاپور دیدار و رایزنی کردند. در پایان این مذاکرات ترامپ و کیم جونگ اون توافقی چند بندی را امضا کردند که براساس آن گفته شد کره شمالی با خلع سلاح اتمی موافقت کرده است. با این حال در آن برهه بسیاری از منتقدان تاکید کردند که این توافق بسیار کلی و مبهم بوده و منظور از خلع سلاح اتمی و زمانبندی آن مشخص نیست.

دومین دیدار این دو نیز در هانوی، پایتخت ویتنام سال گذشته برگزار گشت و به شکست انجامید.

منبع: انتخاب

به "امیدواری ترامپ در برگزاری نشست سوم با کیم جونگ اون: منتظر روزی هستم که سلاح های اتمی و تحریم ها را بتوان از بین برد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدواری ترامپ در برگزاری نشست سوم با کیم جونگ اون: منتظر روزی هستم که سلاح های اتمی و تحریم ها را بتوان از بین برد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید