جزئیات تخصیص بنزین به هر کارت ملی ، تصمیمات تازه درباره سهمیه و قیمت بنزین

به گزارش وبلاگ کلاس 6، یک نماینده مجلس گفت: طبق تصمیم کمیسیون تلفیق، دولت مجاز است برای کسانی که خودرو ندارند سهمیه بنزین در نظر بگیرد.

جزئیات تخصیص بنزین به هر کارت ملی ، تصمیمات تازه درباره سهمیه و قیمت بنزین

به گزارش وبلاگ کلاس 6، رمضانعلی سنگدوینی درباره تصمیمات مربوط به سهمیه و قیمت بنزین اظهار کرد: قرار نیست قیمت بنزین در بودجه افزایش پیدا کند اما تصمیمی که در کمیسیون تلفیق گرفته شده مبنی بر این است که برای کسانی که خودرو ندارند نیز سهمیه بنزین در نظر بگیرند.

وی اضافه کرد: در این خصوص دولت الزام و تکلیفی ندارد و فقط اعلام شده که مجاز است برای کسانی که خودرو ندارند سهمیه 15 لیتری در نظر بگیرد، در این زمینه بیشتر موضوع رعایت عدالت است اما تا زمانی که دولت زیرساخت و شرایط را فراهم نکند، اجرایی نمی گردد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس توضیح داد: اندازه مصرف در کشور ما بالا و انرژی و سوخت در کشور ما مقرون به صرفه است. نرخ 1500 و 3000 تومانی برای بنزین و گازوئیل لیتری 300 تومان واقعی نیست، بنابراین باید در کشور عدالت برقرار گردد و منابع ملی شامل همه مردم گردد، زیرا در حال حاضر عملا کسانی که خودرو ندارند از این سهم استفاده نمی نمایند. کسانی که هر چه تعداد بیشتری خودرو دارند از این یارانه بیشتری نیز برخوردارند و دولت هم سوبسید بیشتری را در اختیار این افراد قرار می دهد.

وی گفت: قرار است در آینده کارت های ملی برای همه امور قابل استفاده باشد و فردی که خودرو ندارد و بنا دارد سوخت خود را بفروشد، می تواند سوختی را که در کارت ذخیره دارد با زیرساختی که در کارت های ملی فراهم می گردد، بفروشد، فعلا تا زمانی که زیرساخت و نرم افزار لازم تهیه نگردد، این امکان وجود ندارد.

این نماینده مجلس اعلام کرد: در هر حال این مسیر باید طی گردد و در بودجه سال آینده نیز آمده است، یعنی کسی که پرمصرف است به همان انداره نیز باید پول آن را پرداخت کند، کسی که خودرو ندارد و انرژی مصرفی نمی کند باید از این یارانه همچون دارنده خودرو برخوردار باشد.

وی تاکید نمود: کسی که بخواهد بیش از سهمیه در نظر گرفته شده مصرف داشته باشد باید هزرینه آن را هم بپردازد، منابع عمومی برای تمام مردم است و باید به نسبت تقسیم گردد، در هر صورت در بودجه 1402 بنزین و فرآورده گران نمی گردد اما طبق آنچه گفته شده چانچه زیرساخت فراهم گردد باید سهمیه بنزین به همه افراد جامعه تعلق یابد.

  • تخصیص یارانه بنزین به خانوارهای بدون خودرو نهایی شد؟
منبع: همشهری آنلاین

به "جزئیات تخصیص بنزین به هر کارت ملی ، تصمیمات تازه درباره سهمیه و قیمت بنزین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات تخصیص بنزین به هر کارت ملی ، تصمیمات تازه درباره سهمیه و قیمت بنزین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید