ساخت خودرو پرنده با الهام از انیمیشن علمی، تخیلی

به گزارش وبلاگ کلاس 6، یک شرکت استارتاپی در سوئد وسیله نقلیه پرنده ای ساخته است که همه قادرند با آن پرواز نمایند.

ساخت خودرو پرنده با الهام از انیمیشن علمی، تخیلی

این خودروی پرنده جتسون وان(Jetson One) نام گرفته و قیمت آن 92 هزار دلار است.

در ماه جاری از این خودروی پرنده که به صورت عمودی برمی خیزد و فرود می آید رونمایی شد. این شرکت سه سال قبل در سال 2018 از طرح مفهومی نمونه اولیه آن رونمایی نموده بود.

پیتر ترنستورم(Peter Ternstrom)، بنیانگذار این شرکت می گوید: هدف ما این است که پرواز کردن را برای همه ممکن کنیم. جتسون وان یک بالگرد برقی است که می توانید با آن پرواز کنید. ما می خواهیم هر کسی را تبدیل به خلبان کنیم.

این بالگرد تک سرنشین به لطف قاب آلمینیوم و فیبرکربنی سبک خود می تواند با سرعت 63 مایل بر ساعت(101 کیلومتر بر ساعت) حرکت کند و قدرت موتور آن 118 اسب بخار است.

با این حال، این شرکت تا به امروز همه خودروهای 198 پوندی(تقریبا 90 کیلوگرمی) خود را برای سال 2022 پیش فروش نموده است. در کل 12 وسیله فراوری شده و سه مورد دیگر در سال 2023 به فروش می رسد.

نام این خودروی پرنده از روی انیمیشن علمی تخیلی The Jetsons انتخاب شده است. این انیمیشن در دهه 1960 از طریق شرکت هانا باربِرا پروداکشنز ساخته شده است و در آن ماشین های پرنده یوفو مانند دیده می گردد.

این وسیله بیشتر برای تفریح فراوری شده است زیرا حداکثر مسافتی که می تواند طی کند تقریبا 15 مایل(24 کیلومتر) است. این اندازه براساس وزن یک خلبان تقریبا 82 کیلوگرمی محاسبه شده است و برای افرادی با وزن بیشتر یا کمتر می تواند متغیر باشد. ابعاد این خودرو پرنده 112 در 95 در 41 اینچ است. این خودرو به صورت نیمه ساخته به دست افراد می رسد و مونتاژ آن در خانه انجام می گردد.

این پرنده های عمودپرواز برقی(eVTOL) دارای چهار بازو هستند که از بدنه آن ها خارج شده و روی هر بازو یک جفت ملخ پروازی وجود دارد.

به گفته شرکت جتسون، این خودروی پرنده در ایالات متحده آمریکا در دسته هواپیماهای فوق سبک قرار می گیرد بنابراین برای استفاده از آن نیازی به گواهینامه نیست.

جتسون از طریق یک اهرم دستی، جوی استیک(joystick) و یک پدال راهنمایی می گردد و دارای یک رایانه برای حفظ پایداری در طول پرواز و آنالیز موانع زمینی است.

این خودروی پرنده می تواند تا ارتفاع 4921 فوت(1493 متر) اوج بگیرد. اگرچه در فیلمی که از آن منتشر شده خلبان آن را نزدیک به سطح زمین نگه می دارد. دلیل آن شاید این باشد که این دستگاه با یک بار شارژ شدن تنها به مدت 15 دقیقه پرواز می نماید و این بدان معناست که فرصت کافی برای ارتفاع گرفتن نیست.

سیستم آن قادر به فرود آمدن به صورت اتوماتیک است اما اگر خراب گردد یا شارژ آن تمام گردد یک چتر نجات نیز وجود دارد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "ساخت خودرو پرنده با الهام از انیمیشن علمی، تخیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت خودرو پرنده با الهام از انیمیشن علمی، تخیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید