هایپرکار تمام الکتریکی ریماک نِوِرا با بیش از 1900 اسب بخار قدرت معرفی گردید

به گزارش وبلاگ کلاس 6، ریماک از هایپرکار تمام الکتریکی نِوِرا با توان بیش از 1900 اسب بخار رونمایی کرد تا مفهوم تازه ای از قدرت را به دنیای خودروهای الکتریکی بیاورد.

هایپرکار تمام الکتریکی ریماک نِوِرا با بیش از 1900 اسب بخار قدرت معرفی گردید

خودروسازی کروات ریماک اتومبیل (Rimac Automobili) که کمی بیش از سه سال پیش طرح مفهومی کانسپت-تو (C-Two) را معرفی نموده بود، اکنون نسخه نهایی هایپرکار تمام الکتریکی خود را به نمایش گذاشته است.

هایپرکار تمام الکتریکی ریماک نِوِرا (Nevera) که نام خود را از یک طوفان مدیترانه ای می گیرد، نسبت به روزهای اولیه خود دستخوش تغییرات زیادی شده است که بازدهی آیرودینامیکی آن را تا 34 درصد در مقایسه با نمونه های اولیه افزایش داده است.

فعال کردن حالت پسای کم (Low Drag) در این خودرو، ضریب پسا (درگ) را به 0.30 کاهش و تغییر آن به نیروی رو به پایین قوی (Hi Downforce) این نیرو را تا عدد قابل توجه 326 درصد افزایش می دهد. بدنه براق هم برای بازدهی بهتر خنک نمایندگی پیشرانه ها و ترمزها به دقت تنظیم شده است که بدین ترتیب در سرعت های پایین 30 درصد بهبود حاصل شده که این میزان در سرعت های بالا به 7 درصد می رسد.

برخلاف خودروی پینینفارینا باتیستا (Pininfarina Battista)، دومین خودروی خیابانی ریماک، شگفت انگیزترین ویژگی های فنی را دارد که تا به امروز دیده ایم. چیدمان چهار موتوره امکان دستیابی به 1914 اسب بخار قدرت و 2360 نیوتن متر گشتاور را فراهم می نماید. این ابرخودروی دو نفره الکتریکی بعلاوه دارای شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت، تنها در 1.97 ثانیه (صفر تا 60 مایل بر ساعت در 1.85 ثانیه) است.

باید اشاره نمود که به گفته ریماک این اعداد شگفت آور تنها با روش میزان گیری مخصوص (0.3 متر فاصله پس از شروع) و در سطحی با ضریب اصطکاک تعیین قابل دستیابی است. بدین ترتیب شتاب صفر تا 300 کیلومتر بر ساعت خودرو هم تنها 9.3 ثانیه طول می کشد و بیشینه سرعت نِوِرا هم 412 کیلومتر بر ساعت است.

در یک وسیله نقلیه الکتریکی که عملکرد را نسبت به هر چیز دیگری در اولویت قرار می دهد، بازه مسافت، برای کسانی که قصد استفاده از آن به اسم یک هایپرکار را دارند، یک دغدغه خواهد بود. برای برطرف این نگرانی، ریماک خودروی نورا را به یک باتری عظیم 120 کیلووات ساعتی مجهز نموده که بر اساس چرخه استاندارد WLTP برد آن را تا 550 کیلومتر می رساند. لازم به ذکر است داشتن چهار موتور الکتریکی باعث تخلیه سریع باتری می گردد اما این اساسا نخستین بار در دنیا است که چنین چالشی برای خودرو تعریف می گردد و با این وجود یک گزینه عالی است.

با تخلیه باتری، این خودرو به 22 دقیقه زمان احتیاج دارد تا با پشتیبانی از شارژ سریع 500 کیلووات ساعت، از صفر تا 80 درصد شارژ گردد. ریماک بسته باتری را به تنهایی به اسم بخش داخلی هایپرکار توسعه داده که به پوسته فیبر کربنی خودرو 37 درصد استحکام بیشتر می بخشد. وزن کل این خودرو 2150 کیلوگرم است که با نسبت 48 به 52 در جلو و عقب توزیع شده است.

قدرت بالا و وزن زیاد، مسؤولیت زیادی هم به همراه دارد و باعث می گردد که ریماک هایپرکار نورا را با دیسک های ترمز کربنی-سرامیکی 390 میلی متری برمبو (Brembo) مجهز به کالیپرهای 6 پیستونی عرضه کند. این طور که گفته شده، نورا با میرا کردن انرژی جنبشی به وسیله ترمزهای اصطکاکی، هنگامی که دمای باتری به حد گرمایی خود می رسد، بیشترین استفاده را از ترمزهای احیانماینده دارد و اگر ترمزهای اصطکاکی داغ باشند، ترمز احیانماینده به طور اتوماتیک شروع می گردد.

ریماک نورا که تنها 150 دستگاه از آن فراوری می گردد، به اسم یک مدل کاملا دنیای پیشرفته و قیمت آن 2 میلیون یورو است که هر قرارداد آن به وسیله بنیان گذار و صاحب ریماک یعنی میت ریماک (Mate Rimac) امضا خواهد شد.

مشتریان می توانند یکی از تیپ های جی تی (GT)، سیگنیچر (Signature)، تایم لس (Timeless) یا نسخه سفارشی یا بسپوک (Bespoke) را با شخصی سازی بیشتر انتخاب نمایند. به گفته ریماک این خودرو به میزان ای برای مشتریان شخصی سازی می گردد که دو نسخه یکسان از آن وجود نخواهد داشت.

عکس ها: هایپرکار تمام الکتریکی ریماک نِوِرا

Credit: Rimac

منبع: Motor1

منبع: دیجیکالا مگ

به "هایپرکار تمام الکتریکی ریماک نِوِرا با بیش از 1900 اسب بخار قدرت معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هایپرکار تمام الکتریکی ریماک نِوِرا با بیش از 1900 اسب بخار قدرت معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید