ویدئو، ما، عصر تازه رسانه و هجوم تبلیغات
به گزارش وبلاگ کلاس 6، تبلیغات امروزه به یک تجارت پرسود بدل شده است. وقتی ما در معرض انواع تبلیغات در رسانه ها قرار می گیریم ممکن است ناخواسته اسیر تکنیک ها و ترفندهای تبلیغات شویم و نتوانیم تصمیم گیری کنیم.

گروه سواد رسانه وبلاگ کلاس 6؛ همان طور که می دانید تبلیغات یک صنعت به شمار میرود و هرساله مبالغ هنگفتی صرف امور تبلیغاتی می گردد. حجم بزرگ تبلیغات گوناگون در رسانه های مختلف باعث شده تا مخاطبان تحت تأثیر آن ها قرار گیرند. تبلیغات ازنظر ارائه دو دسته هستند. دسته اول تبلیغات مستقیم است که مخاطب می داند با یک پیغام تبلیغاتی روبروست. بیشتر تبلیغات این گونه هستند مانند آگهی های بازرگانی. نوع دیگر تبلیغات غیرمستقیم است که رسانه در عین حال که تبلیغ می نماید مخاطب از وجود تبلیغات مطلع نیست یا حداقل آن تبلیغات در مرکز توجه قرار ندارد. مثلاً وقتی یک فروشگاه مشهور تبدیل به محل فیلمبرداری یک فیلم سینمایی می گردد یا نشان دادن برند یک لباس که بر تن فردی مشهور در یک برنامه تلویزیونی است یا پزشک مهمان در یک برنامه سلامت محور که ممکن است با هدف تبلیغ خودش در آن برنامه حضور پیدا نموده باشد یا یک تولیدکننده که در یک برنامه حضور پیدا می نماید اما بهطور غیرمستقیم برند تولیدی آن شخص معرفی می گردد حتی اگر در حد زیرنویس و معرفی شخص باشد. خوب است این نکته را هم یادآوری کنیم که تبلیغات همواره کالامحور نیست و ممکن است تبلیغ دیدگاه و تفکرات یک حزب سیاسی باشد و این یعنی ما هرلحظه در معرض تبلیغات هستیم. برترین راه این است که از سواد رسانه ای و تبلیغاتی برخوردار باشیم تا با ذهنی تحلیلگر با آن ها روبرو شده و اسیر ترفندها و تکنیک های آن ها نشویم؛ چراکه تبلیغات در تصمیم گیری های ما تأثیر جدی دارد.
در ادامه ویدئوی زیر را ببینید:
منبع: خبرگزاری فارس