ایران، آمریکا در لیست ملاقات های مجذوب کننده

به گزارش وبلاگ کلاس 6، قرعه کشی رقابت های جام جهانی 2022 قطر، این رویداد بزرگ را بیش از پیش در کانون توجه قرار داد؛ قرعه کشی که نوید یک دوجین ملاقات مجذوب کننده را در مرحله گروهی به طرفداران داد.

ایران، آمریکا در لیست ملاقات های مجذوب کننده

رقابت های جام جهانی 2022 از 21 نوامبر (30 آبان ماه) شروع خواهد شد و 32 تیم با هدف رسیدن به فینال و تاجگذاری در 18 دسامبر (27 آذرماه) با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

این نخستین بار است که این رویداد در یک کشور عربی برگزار می شود و علاوه بر این، پس از میزبانی مشترک کره و جنوبی و ژاپن، این دومین دوره ای است که یک کشور آسیایی میزبانی این رویداد را برعهده دارد.

تیم ملی ایران در گروه دوم با شاگردان گرت ساوتگیت در تیم ملی انگلیس، آمریکا و ولز هم گروه است.

ایران - آمریکا 29 نوامبر (8 آذرماه)

نشریه آنلاین ایندیپندنت در گزارش خود به تعدادی از ملاقات های مجذوب کننده و هیجان انگیز مرحله گروهی پرداخته و در آن به ملاقات ایران و آمریکا پرداخت و نوشت: باتوجه به روابط پیچیده سیاسی و ژئوپلیتیکی دو کشور ایران و آمریکا، تعجبی ندارد که تیم های ملی فوتبال این دو کشور با احتساب ملاقات پیش رو، تنها دو بار در تاریخ به مصاف یکدیگر رفته باشند.

نخستین مصاف این دو تیم به ملاقات خاطره انگیز جام جهانی 1998 بازمی شود؛ ملاقاتی که پیش از شروع با مراسمی همراه بود که به دقت برنامه ریزی و چیده شده بود که از جمله آن می توان به اهدای گل از سوی بازیکنان ایران به آمریکایی ها به عنوان نماد صلح اشاره نمود. این بازی در نهایت با پیروزی دو بر یک ایران به سرانجام رسید و نخستین برد این کشور در رقابت های جام جهانی لقب گرفت.

در ادامه این گزارش آمده است: این ملاقات به عنوان سیاسی ترین بازی تاریخ جام جهانی توصیف شد و از آنجا که روابط دو کشور از آن موقع به بعد فراز و نشیب های زیادی داشته است، تکرار این ملاقات در جام جهانی 2022، نویدبخش فضایی خاص خود خواهد بود.

منبع: فرارو

به "ایران، آمریکا در لیست ملاقات های مجذوب کننده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران، آمریکا در لیست ملاقات های مجذوب کننده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید