ایسوس یک تبلت تاشوی 17 اینچی OLED بی نظیر ساخته است

به گزارش وبلاگ کلاس 6، ایسوس در نمایشگاه CES 2022 از محصولات بی نظیری رونمایی کرد که یکی از آن های تبلت تاشوی 17 اینچی Zenbook 17 Fold OLED است. این تبلت تاشوی ایسوس، مجهز به یک نمایشگر 17.3 اینچی تاشو OLED است که تحولی از مفهوم Project Precog با صفحه دوگانه که این شرکت در سال 2018 از آن رونمایی کرد را به کاربران نشان می دهد. این تبلت که به عنوان یک لپ تاپ نیز از آن یاد می گردد، دارای صفحه کلید بلوتوثی با پد لمسی است. در واقع هنگامی که صفحه نمایش تا حدی جمع شده و صفحه کلید در نیمه پایینی قرار می گیرد، می توان از آن به عنوان یک لپ تاپ 12.5 اینچی با وضوح Full HD استفاده کرد.

ایسوس یک تبلت تاشوی 17 اینچی OLED بی نظیر ساخته است

برای اینکه حس لپ تاپ بودن این تبلت به شما بیشتر القا گردد، شما می توانید صفحه کلید را روی میز قرار دهید و تبلت را به عنوان نمایشگر آن بالا نگه دارید. وقتی تبلت تاشوی Zenbook 17 Fold در حالت کاملا باز قرار گرفته است، صفحه نمایش 17.3 اینچی آن از نسبت تصویر 4:3، رزولوشن 2560 در 1920، نسبت کنتراست 1000000:1، گستره رنگی 100 درصدی DCI P3، زمان پاسخ دهی 0.2 میلی ثانیه و رفرش ریت 90 هرتزی بهره می برد. نمایشگر لمسی این تبلت دارای گواهی معتبر پنتون مطابق با استاندارد VESA DisplayHDR 500 True Black است و از فناوری Dolby Vision پشتیبانی می نماید.

از مشخصات ZenBook 17 Fold که مشخصاتی برابر با یک لپ تاپ را دارد، می توان به باتری با ظرفیت 75 وات ساعت، WiFi 6E و بلوتوث 5.2، سیستم چهار بلندگوی Dolby Atmos و 1 ترابایت حافظه NVMe M.2 SSD اشاره نمود. نمایشگر این تبلت 17.3 اینچی حاشیه های زیادی دارد که در یکی از حاشیه ها، یک برش بیضی شکل وجود دارد که از سنسور رنگ، دوربین اینفرارد و یک وبکم 5 مگاپیکسلی QHD میزبانی می نماید. شما می توانید تا 16 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و بعلاوه از جدیدترین پردازنده اینتل با گرافیک یکپارچه در این تبلت استفاده کنید. پورت های این دستگاه نیز به یک درگاه USB-C، تاندربولت 4 و جک 3.5 میلی متری صدا محدود می شوند.

این اولین باری است که می بینیم که یک شرکت سازنده از تبلت تاشو رونمایی می نماید. دو سال قبل، لنوو از ThinkPad X1 Fold در نمایشگاه CES 2020 رونمایی کرد. البته شایان ذکر است که گوشی های تاشو در چند سال اخیر رایج تر شده اند. ایسوس اگرچه میخواهد ZenBook 17 Fold را در ماه می (اردیبهشت ماه 1401) روانه بازار کند، اما در خصوص قیمت آن اطلاعاتی منتشر نکرده است. این محصول 1.6 کیلوگرمی با ضخامت 8.7 میلی متر، شاید برای بعضی از کاربران سنگین تلقی گردد. باید دید در نهایت، آیا ایسوس می تواند بر این مشکل، مسائل زنجیره تأمین و مسائلی که سایر سازندگان با دستگاه های تاشو داشته اند غلبه کند یا خیر.

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ

به "ایسوس یک تبلت تاشوی 17 اینچی OLED بی نظیر ساخته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایسوس یک تبلت تاشوی 17 اینچی OLED بی نظیر ساخته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید