رنگ زرده تخم مرغ، به شما چه می گوید؟

به گزارش وبلاگ کلاس 6، اولین چیزی که هنگام شکستن تخم مرغ، توجه شما را به خود جلب می نماید، رنگ زرده آن است؛ آیا تا به حال فکر نموده اید که چرا زرده ها در طیف رنگی زرد روشن تا نارنجی پررنگ هستند؟

رنگ زرده تخم مرغ، به شما چه می گوید؟

به گزارش خبرگزاری وبلاگ کلاس 6 ، ما سفیده تخم مرغ را به عنوان یک نیروگاه پروتئینی کم کالری و بدون چربی می ستایم، اما زرده علاوه بر کلسترول، چربی و رنگ چشم نواز محتویات دیگری نیز دارد؛ بسیاری از مواد مغذی مانند ویتامین های محلول در چربی مانند D، E، K و A، اسیدهای چرب ضروری مانند DHA، ALA و EPA امگا 3 و سایر مواد مغذی مانند کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، روی، کولین، کاروتنوئیدها و میزان زیادی ویتامین B در آن یافت می گردد. در واقع، بیشتر تحقیقات نشان می دهد که از تمام مواد مغذی موجود در تخم مرغ، بیشتر آن در زرده تخم مرغ یافت می گردد.

بمب افکن چینی که کابوس آمریکا شده است/ عکس

شیر کمین نموده را پیدا کنید اگر چشم تیزبین دارید/ عکس

در خصوص پروتئین، مراقب اطلاعات گمراه کننده باشید، زیرا زرده ها تقریباً برابر با سفیده تخم مرغ هستند! آنها به طور میانه حاوی 43٪ از کل محتوای پروتئین تخم مرغ هستند.

آیا محتوای غذایی فوق العاده زرده ها مسئول رنگ آن هستند؟

نه اینطور نیست. متأسفانه، این یک تصور اشتباه بزرگ در بین دوستداران تخم مرغ است. رنگ زرده ارتباط بسیار کمی با محتوای غذایی آن دارد. در واقع، رنگ زرده تقریباً به طور کامل به رنگدانه های غذایی که جوجه ها می خورند بستگی دارد. اگر یک مرغ میزان زیادی رنگدانه زرد-نارنجی به نام زانتوفیل بخورد، این رنگدانه ها زرده تخم مرغ را نارنجی تیره می نماید.

هنگامی که مرغ ها خوراک حاوی ذرت زرد یا پودر یونجه می خورند، تخم هایی با زرده میانه و زرد می گذارند. وقتی گندم یا جو می خورند، تخم ها را با زرده های روشن تر می گذارند. یک رژیم غذایی بی رنگ، مانند آرد ذرت سفید، زرده تخم مرغ تقریبا سفید فراوری می نماید.

منبع: .organicvalley

227227

منبع: خبرآنلاین

به "رنگ زرده تخم مرغ، به شما چه می گوید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگ زرده تخم مرغ، به شما چه می گوید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید