مرگ بیش از 600 هزار نفر در دنیا بر اثر مالاریا در 2021

به گزارش وبلاگ کلاس 6، اولین علائم این بیماری که در بسیاری از کشورهای دنیا به عنوان مالاریا شناخته می گردد، مشابه بیماری های ویروسی سیستمیک است اما با سردرد، ضعف، درد شکم، خستگی، درد عضلات و مفاصل آغاز می گردد.

مرگ بیش از 600 هزار نفر در دنیا بر اثر مالاریا در 2021

بیش از 600 هزار نفر بر اثر شیوع ویروس مالاریا در سال 2021 میلادی در سراسر دنیا و عمدتا در قاره آفریقا جان خود را از دست داده اند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آناتولی داده های سازمان دنیای بهداشت (WHO) را به مناسبت روز دنیای مالاریا در 25 آوریل، جمع آوری نموده است.

بر اساس این داده ها، 619 هزار نفر بر اثر ابتلا به مالاریا که علائم آن در 247 میلیون نفر در سراسر دنیا و عمدتا در قاره آفریقا در سال 2021 مشاهده شده، جان خود را از دست داده اند.

بیماری مالاریا به وسیله نیش پشه آنوفل آلوده به انسان منتقل می گردد و علائم آن معمولا در عرض یک ماه بروز می نماید.

اولین علائم این بیماری که در بسیاری از کشورهای دنیا به عنوان مالاریا شناخته می گردد، مشابه بیماری های ویروسی سیستمیک است اما با سردرد، ضعف، درد شکم، خستگی، درد عضلات و مفاصل آغاز می گردد.

بنا بر داده های سازمان دنیای بهداشت، تقریبا نیمی از جمعیت دنیا در معرض خطر ابتلا به مالاریا قرار گرفته است و در سال2021 میلادی 95 درصد موارد ابتلا و 96 درصد از مرگ و میر ناشی از این بیماری در قاره آفریقا ثبت شده است.

بعلاوه بچه ها زیر 5 سال تقریبا 80 درصد از کل موارد مرگ و میرهای مالاریا در آفریقا را تشکیل می دهند.

این گزارش بعلاوه حاکیست، حدود 2 درصد موارد مالاریا در سراسر دنیا در آسیای جنوب شرقی، 0.2 درصد در قاره آمریکا، 2.5 درصد در مدیترانه شرقی و 0.6 درصد در کشورهای غربی اقیانوس آرام شناسایی شده است.

در همین حال، تعداد کشورهای با کمتر از 10 مورد ابتلا از چهار کشور در سال 2020 به 25 کشور در سال 2021 افزایش یافته است.

سازمان دنیای بهداشت در سال 2021 به علت رساندن موارد به صفر به السالوادور و چین گواهی حذف مالاریا اعطا نموده است.

در ترکیه نیز با کوشش وزارت بهداشتِ این کشور، انتقال داخلی مالاریا سرانجام یافته و از سال 2010 تنها مواردی که منشا آن خارج از کشور باشد، شناسایی شده است.

منبع: عصر ایران

به "مرگ بیش از 600 هزار نفر در دنیا بر اثر مالاریا در 2021" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ بیش از 600 هزار نفر در دنیا بر اثر مالاریا در 2021"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید