مار ها و عقرب ها پس از سیل جان ها را تهدید می نماید

به گزارش وبلاگ کلاس 6، محققان سودانی پس از فصل بارانی سال جاری متوجه افزایش تعداد مار ها و عقرب ها شده اند که زندگی مردمی را که در کرانه های رود نیل زندگی می نمایند، تهدید می نماید.

مار ها و عقرب ها پس از سیل جان ها را تهدید می نماید

به گزارش وبلاگ کلاس 6، سیل های ناشی از باران های شدید در ماه اوت خانه ها و سازه ها را در بسیاری از منطقه ها سودان ویران کرد و خطرات مرتبط با آن تشدید شد.

به گفته محققان دانشکده علوم در دانشگاه خارطوم، بر اثر این حوادث ظهور مار های بزرگتر مانند کبرا مشاهده شده که منجر به مرگ حداقل یک نفر شد.

منال سیام، عضو مرکز تحقیقات، علت اصلی این افزایش را تغییرات اقلیمی دانست که باعث سیل و باران های سیل آسای بیشتر در پاییز و دمای بالا در تابستان می گردد.

او اضافه کرد که استخراج معادن، اکتشاف و جمع آوری تصادفی عقرب ها باعث می گردد آن ها رفتار متفاوتی داشته باشند، زیرا خطر را احساس می نمایند.

وی شرح داد: افزایش تراکم عقرب ها به سه علت اصلی است که علت اصلی آن تغییرات آب و هوایی مانند سیل و باران های سیل آسا در پاییز و دمای بالا در تابستان است. در بعضی از منطقه ها مانند استان های نیل و شاقتصادی کار معدن انجام می گردد، زیرا عقرب ها همواره در منطقه ها کوهستانی ماسه ای یافت می شوند، استخراج و اکتشاف معدن باعث فرار آن ها به مکان های امن می گردد و علت سوم افزایش شدت جمع آوری تصادفی است. عقرب رفتاری را اتخاذ می نماید که با احساس خطر، بهره وری را افزایش می دهد، بنابراین یا به طور کامل منقرض می گردد یا بهره وری خود را افزایش می دهد.

این مرکز تحقیقات در پاسخ به درخواست یاری شهروندان، به ویژه در منطقه های که مار های کبرا دیده شده، اما مسائل لجستیکی و اقتصادی مانع از آن است، سفر های میدانی برای جمع آوری مار ها برگزار می نماید.

رانیا محمد، مدیر مرکز تحقیقات ارگانیسم های سمی در دانشکده علوم دانشگاه خارطوم، گفت: در حال حاضر، به عنوان یک مرکز، مسائل اقتصادی داریم، وسایل ما همه وسایل شخصی است و هیچ مسئولی برای ما نخریده است حتی وسایل حفاظتی هم ناقص است.

چالش دیگر نبود واکسن مناسب و دسترسی به آن است. به گفته منال سیام، واکسن های موجود از هند وارد می گردد و بنابراین با سم مار ها و عقرب های محلی سودان مطابقت ندارد.

او شرح داد: واکسن هایی که ما وارد می کنیم به وسیله وزارت بهداشت و تجهیزات پزشکی می آیند و در شرکت های هندی برای عقرب هایی که کشور بومی آن ها هند است، نه سودان، فراوری می شوند، بنابراین محیط زیست فرق دارد و سم نیز فرق دارد، بنابراین واکسن ها کارایی مناسبی برای درمان موارد ندارد. بیشتر مواردی که در حال حاضر آلوده به عقرب گزیدگی هستند زنده نمی مانند.

سازمان ملل اظهار داشت که سال جاری بیش از 150 هزار نفر در سراسر سودان تحت تاثیر سیل قرار گرفته اند که این رقم در مقایسه با فصل مشابه فصل بارندگی سال گذشته دو برابر است. ساکنان منطقه ها آسیب دیده این سیل را بدترین سیل در یک دهه اخیر توصیف کردند.

منبع: فرارو

به "مار ها و عقرب ها پس از سیل جان ها را تهدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مار ها و عقرب ها پس از سیل جان ها را تهدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید