ممنوعیت اسکان نوروزی در اقامتگاه های دولتی و کمپ ها در پی شیوع کرونا

به گزارش وبلاگ کلاس 6، کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا در اماکن ورزشی و گردشگری، از ممنوعیت اسکان مسافران نوروزی در مدارس و اقامتگاه های دولتی و کمپ های مسافرتی اطلاع داد.

ممنوعیت اسکان نوروزی در اقامتگاه های دولتی و کمپ ها در پی شیوع کرونا

کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا در اماکن ورزشی و گردشگری، اسکان مسافران در مدارس، خوابگاه های دانشجویی، اقامتگاه های دولتی و زائرسراها و بعلاوه برپایی کمپ های مسافرتی در تعطیلات نوروز را ممنوع نمود. این کمیته با صدور مصوبه هایی برای همه دستگاه های دولتی و اجرایی و غیراجرایی و عمومی کشور که دارای مهمان سراها و مراکز اقامتی دولتی و زائرسرا هستند، مقرر کرد:

با توجه به نبود استانداردهای لازم در بعضی مهمان سراها و مراکز اقامتی دولتی و زائرسراها و جلوگیری از ایجاد هرگونه تجمع در آن ها، در تعطیلات نوروز از پذیرش مسافر خودداری نمایند.

چنانچه دستگاهی بر دایر کردن این مکان های خدماتی اصرار داشته باشد، باید پروتکل های بهداشتی را به صورت کامل رعایت و از تجمع افراد جلوگیری کند. ضمناً تمام مسئولیت با دستگاه مربوطه است.

بعلاوه مصوب شد که استانداران سراسر کشور، اداره های کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان ها و دانشگاه های علوم پزشکی با هماهنگی یکدیگر برای ایجاد بیمارستان صحرایی در نقاط پرتردد و شلوغ، شهرهای پرجاذبه و مقاصد گردشگری کشور، آنالیز های لازم را انجام دهند.

کمیته مذکور برای مدیران عامل منطقه ها آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه مالی و دبیرخانه منطقه ها آزاد، استانداران و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شهرداران سراسر کشور مشخص کرد:

ایجاد هرگونه کمپ های عمومی گردشگری و برپایی چادرها در محیط پارک ها و فضاهای روباز و سربسته در سراسر کشور که موجب تجمع افراد می گردد، ممنوع گردد.

کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا در اماکن ورزشی و گردشگری، خطاب به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش وپرورش و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مقرر کرد:

مدارس و خوابگاه های دانشجویی از پذیرش مسافر خودداری نمایند. بعلاوه از ورود و پذیرش مسافران و گردشگران در مراکز اقامتی، غیر از تاسیسات گردشگری دارای مجوز رسمی از وزارت میراث فرهنگی و گردشگری، نیز بپرهیزند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "ممنوعیت اسکان نوروزی در اقامتگاه های دولتی و کمپ ها در پی شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت اسکان نوروزی در اقامتگاه های دولتی و کمپ ها در پی شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید