اندازه گردشگری دانش آموزان در سال چقدر است؟

به گزارش وبلاگ کلاس 6، وزیر آموزش و پرورش گفت: دولت طبق سند انتظار، ما را مکلف کرد 90 میلیون نفر ساعت در سال برای دانش آموزان گردشکری اجرا کنیم؛ 4 روز گردشگری روزانه و دو روز گردشگری با بیتوته که این ظرفیت در هیچ جایی وجود ندارد.

اندازه گردشگری دانش آموزان در سال چقدر است؟

به گزارش وبلاگ کلاس 6 از میراث آریا، یوسف نوری در حاشیه بازدید از شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و ششمین نمایشگاه صنایع دستی تهران با بیان اینکه فرهنگ گردشگری باید در دوره کودکی پایه ریزی گردد، گفت: این موضوع در برنامه درسی دانش آموزان در رساله دکتری آنالیز شده است و به این نتیجه رسیدیم که اگر می خواهیم فرهنگ گردشگری را نهادینه کنیم از دوره کودکی باید شروع کنیم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: نمایشگاه سال جاری را خیلی خوب دیدم. سال جاری از نظر کمی فضای بزرگتری به نمایشگاه اختصاص داده شده است و غرفه های گردشگری کودک برایم مجذوب کننده بود. برای مثال؛ یک گروه با نیازهای ویژه برای دانش آموزان روشندل بود که کار بسیار زیبایی اجرا شده است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش نیز از این ظرفیت ها برای تربیت دانش آموزان استفاده خواهد نمود و این شروع خوبی است و از همکاران می خواهم در این دو روز هرچه مقدور است دانش آموزان را به این نمایشگاه بیاورند.

سالانه 90 میلیون نفر-ساعت گردشگری دانش آموزی اجرا خواهد شد

نوری اضافه کرد: در کتاب های درسی موضوعات گردشگری زیاد است اما باید در میدان عمل بیاید و دولت هم روی این موضوع سرمایه گذاری زیادی نموده است و در سند انتظار دولت در سال، 90 میلیون نفر ساعت ما را مکلف کردند تا برای دانش آموزان مان اردوهای مدرسه و اردوی گردشکری اجرا کنیم. 4 روز گردشگری روزانه و دو روز گردشگری با بیتوته (شب ماندن، اسکان و اقامت در مقصد سفر) که این ظرفیت در هیچ جایی وجود ندارد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دانش آموزان را نباید به عنوان ابزار عایدی دید و باید برای آن ها کار کرد و برنامه های مجذوب کننده برایشان طراحی کرد. ارتقای سواد گردشگری بچه ها یکی از تکالیفی است که بر عهده ما و وزارت میراث فرهنگی است.

ارتقای سواد گردشگری بچه ها تکلیف مشترک وزارت میراث فرهنگی و آموزش و پرورش است

وی توضیح داد: حضور خارجی ها در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران خیلی اهمیت دارد. خلاقیت در همه زمینه ها از جمله ساختمان و بوم گردی و هتل ها و ... وجود دارد و در این نمایشگاه به خوبی پیدا است.

نوری ادامه داد: بنا شده بر اساس موضوعاتی که عملیاتی باشد با وزارت میراث فرهنگی همکاری هایی داشته باشیم. گردشگری زیارت اعتقادی و اخلاقی است، گردشگری هنری هنر و زیباشناختی است، گردشگری تجاری مالی است و اتفاقی که می افتد این است که دانش آموزان ما به جای تربیت تک ساعتی و حفظیات، همه ساعتی باشند.

شروع سال تحصیلی با حضور 15 میلیون و 800 هزار دانش آموز

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش دوم مهر 1401 درباره آمار دانش آموزان کشور گفت: حدود 15 میلیون و 800 هزار دانش آموز در سال تحصیلی تازه ثبت نام نموده اند و عده ای هم هنوز کار ثبت نام خود را انجام نداده اند. برآورد ما این است که حدود 16 میلیون دانش آموز واجب التعلیم داریم که از پایه اول تا پایه دوازدهم هستند. حدود هشت میلیون نفر نیز در سنین پیش دبستان و مهد کودک هستند که مسئولیت آموزش آن ها بر عهده آموزش و پرورش قرار گرفته است و ما به وسیله سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک پیگیر امر تعلیم و آموزش آنها خواهیم بود.

به گزارش وبلاگ کلاس 6، شانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته و سی و ششمین نمایشگاه ملی صنایع دستی صبح روز سه شنبه 18 بهمن 1401 با حضور سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران به صورت رسمی شروع به کار کرد. در این نمایشگاه که تا 21 بهمن برپاست، 200 فعال صنعت گردشگری از 47 کشور دنیا حضور دارند.

منبع: دنیای سفر

به "اندازه گردشگری دانش آموزان در سال چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندازه گردشگری دانش آموزان در سال چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید