کاشانی ها در خانه خلاق و نوآوری نقلی مبتکر می شوند

به گزارش وبلاگ کلاس 6، خانه خلاق و نوآوری نقلی در کاشان، در سه رشته هنر، صنایع دستی و گردشگری فعالیت دارد و مقدار 15 تا 20 هنرمند در این حوزه ها است.

کاشانی ها در خانه خلاق و نوآوری نقلی مبتکر می شوند

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ کلاس 6 به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اکبر رضوانیان مدیر خانه خلاق و نوآوری نقلی با اعلام اینکه این خانه از خردادماه امسال در کاشان شروع به کار کرد، اضافه کرد: خانه خلاق و نوآوری نقلی در سه شاخه صنایع دستی، هنر و گردشگری، فعال است.

صنایع دستی

در حوزه صنایع دستی، شرکت های خلاق و کارگاه هایی در خانه خلاق و نوآوری نقیفعال است که در زمینه های سفال گری، قلم زنی، معرق، منبت، چوب و ... فعالیت می نمایند. در این زمینه، فعالیت هایی در حوزه کارگاه، فراوری، آموزش و نمایشگاه صورت می گیرد.

هنر و گردشگری

در زمینه هنر، یکی از فضاهای مجموعه به صورت اختصاصی به تماشاخانه تبدیل شده است. ضمن اینکه در این زمینه، نخستین دوره جشنواره نمایش خلاق عروسکی در امسال برگزار گردید. هم اکنون فراخوان دومین دوره این جشنواره نیز برای سال 1401 در دست اقدام واقع شده است.

در زمینه گردشگری نیز در سه زمینه گردشگری کودک، گردشگری خلاق و خانه بوم گردی، فعالیت هایی در حال اجرا است.

فعالیت 20 هنرمند

رضوانیان با اعلام اینکه میانه تعداد هنرمندان سه شاخه اصلی فعال در این خانه خلاق و نوآوری، به 15 تا 20 نفر می رسد، به نقش معاونت در توسعه این خانه اشاره نمود و گفت: ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت هایی را در زمینه اعطای تسهیلات سیدمانی انجام داده است که امیدواریم این قبیل حمایت ها در آینده، بیشتر گردد.

خانه خلاق و نوآوری نقلی اواخر خردادماه امسال به وسیله سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و پرویز کرمی دبیر ستاد فناوری های نرم و توسعه صنایع خلاق، در یکی از تاریخی ترین بافت های سنتی شهر کاشان افتتاح شد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "کاشانی ها در خانه خلاق و نوآوری نقلی مبتکر می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاشانی ها در خانه خلاق و نوآوری نقلی مبتکر می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید