با خاص ترین هتل های جهان آشنا شوید

به گزارش وبلاگ کلاس 6، شاید شما هم دوست داشته باشید هتل تان را متفاوت انتخاب کنید

بخشی از هتلداران در جهان نه در پی ساخت هتل های بسیار گران قیمت و لوکس و سرشار از خدمات و سرویس ها، بلکه در پی ساخت هتل های متفاوت و عجیب و غریب است تا این تنوع و تازگی و متفاوت بودن باعث گردد که تعداد بیشتری از مسافران با رجوع به این هتل ها رونقی به این صنعت بدهند.

با خاص ترین هتل های جهان آشنا شوید

یک قصر کویری ساخته شده از نمک، یک بوئینگ بازسازی شده که به صورت رستوران یا هتل در آمده است، …. اینها نمونه هایی است از تنوع طلبی صنعت گردشگری که این روزها در جای جای جهان مشاهده می کنیم. هتلی که از یک صخره آویزان است و هتلی که در درون یک غار مخوف تعبیه شده است و هتلی که بر بلندای کوهی صعب العبور است. این ها نمونه های دیگری از هتل های متفاوت و عجیب است که شاید شما هم یکی از آنها را تجربه نموده اید. در ادامه با وبلاگ کلاس 6 همراه باشید.

هتلی از تخت و کتاب در کشور ژاپن

در شهر توکیو هتلی وجود دارد که مبنای آن کتاب و مطالعه است. هتل تخت و کتاب توکیو، خوابگاهی است که برای دوست داران کتاب طراحی شده است. این هتل در نگاه اول به نظر می رسد یک کتاب فروشی قدیمی است؛ اما زمانی که مهمان ها یک قفسه کتاب را باز نمایند، یک گوشه دنج با یک تخت ساده، چراغ مطالعه و پریز برق در پشت آن پیدا می نمایند که به راحتی می توانند در آن استراحت نمایند.

مجسمه های برهنه ای که البته برای ترساندن شما نیستند، و 30 پستو که هر کدام یک نفر را در خود جای می دهد، در پشت قفسه هایی که با 3 هزار عنوان کتاب ژاپنی و انگلیسی پر شده اند، پنهان است.

در این هتل سرویس های بهداشتی به صورت مشترک وجود دارند و بعلاوه نیمکت هایی در فضای بیرون قفسه ها قرار داده شده که برای مطالعه جمعی و دور هم جمع شدن فراهم شده است تا اگر افراد حاضر در هتل دوست داشتند گردهمایی داشته باشند، این امکان برای آنها فراهم باشد.

البته باید گفت که این هتل بیشتر از این که یک هتل باشد در واقع یک خوابگاه ساده محسوب می گردد و به گردشگران این اجازه را می دهد که بخشی از پول خود را برای مصارف دیگری از جمله برای گشت و گذار و خرید کتابهای مورد علاقه خود ذخیره نمایند.

هزینه اقامت در این هتل حدود 3500 ین معادل 35 دلار آمریکاست که رقم بسیار ناچیزی محسوب می گردد.

رویای دریا در هلند

به محض ورود به زی نام یا رویای دریا سه پیشنهاد منحصر بفرد برای سکونت شما دارد که فرهنگ دریانوردی هارلینجن را به تصویر می کشد. این بندر، مهمانانی دارد که در اقامتگاه هایی 56 فوت بالاتر از زمین و در یک جرثقیل بندرگاهی ساکن می شوند. این جرثقیل تا سال 1996، برای تخلیه بار کشتی ها استفاده می شد.

اتاق هایی که این هتل فولادی در اختیار شما قرار می دهد شامل ماشین آلاتی است که برای کنترل به کار می رفته است.

حسن این اتاق ها در این است که می تواند یک دید 360 درجه پانومارویی از شهر و اطرافش به دست بدهد. دریای ودان بخشی از همین منظره است.

وجود رنگ های روشن، یک سیستم صوتی تصویری کامل، آشپزخانه، حمام کامل، و پاسیوی پشت بام، باعث می گردد بیشتر احساس کنید در یک قایق بادبانی تونی هستید تا یک ماشین صنعتی که مردم محلی آن را عنکبوت می نامند.

همین طور در نزدیکی این مکان یک فانوس دریایی قدیمی واقع شده است که اگرچه مدت ها قبل از رده خارج شده است. اما اینک سه اتاق به جای مانده از این فانوس دریایی در سال 1920 ساخته شده برای اقامت میهمانانی اختصاص یافته است که دوست دارند در این سه اتاق مارپیچ در بالای این فانوس اقامت نمایند.

این اتاق ها با امکانات کامل پذیرای مهمانان هستند و از پاسیوی بالای آنها که 72 فوت ارتفاع دارد، یک منظره 360 درجه از دریا و شهر قابل رویت است.

حالا اگر دوست ندارید در این فانوس دریایی اقامت کنید می توانید کمی به آب و دریا و زمین نزدیک تر باشید و در ردینگز بوت اقامت کنید.

این هتل در و اقع یک قایق نجات قدیمی است که حالا به یک اتاق مدرن تبدیل شده و برای برگزاری یک تور دریایی دو ساعته همواره آمادگی دارد.

این قایق که نام قبلی آن لیلا ماراس بوده و در طول زندگی حرفه ایش جان 45 نفر را نجات داده، اکنون یک حمام کامل با وان چوبی دو نفره، آشپزخانه، تخت دو نفره و اتاق نشیمنی با یک سیستم صوتی تصویری کامل دارد.

اگر در این قایق اقامت کردید می توانید غذای خود را در قسمت بالایی این قایق که برای این کار اختصاص یافته است میل کنید.

همین طور می توانید در حالی که غذای خود را میل می کنید، به دیدنی زندگی روزمره مردم بنشینید.

تجربه منحصر به فرد در خلیج موسل آفریقای جنوبی

اگر از تجربه هایی که در بالا ذکر شد خیلی هیجان زده نشدید، می توانید اقامتی خاص را در هتل سانتوس اکسپرس (Santos Express)، خلیج موسل، آفریقای جنوبی تجربه کنید.

سانتوس اکسپرس، یک قطار مسافربری متعلق به دهه 1920 است که به طور دائم در فاصله صد فوتی ساحل سانتوس پارک شده و اگر بخواهید از این هتل منحصر به فرد به مجموعه موزه دیاس یا مرکز شهر و بندر خلیج موسل بروید، کافیست 10 دقیقه پیاده روی کنید.

این قطار مسافرتی دارای چهار واگن است که هر کدام از واگن ها دارای جایگاه و تخت خواب های دو نفره است که از میان آن می توانید منظره اقیانوس را دیدن کنید. البته این جا هم حمام ها اشتراکی هستند

همین طور اگر علاقه مند هستید که در گروه های بزرگ اسکان داشته باشید بدانید که واگن پنجم این قطار به این کار اختصاص یافته است. این واگن دارای شانزده تخت خواب است که البته بودجه کمتری را هم طلب می نماید.

همین طور سوئیت های ویژه ای هم در دو واگن اختصاصی این قطار مجهز شده است که هر کدام حمام اختصاصی دارند و برای اقامت های خانواده ها یا زوج هایی اختصاص دارند که می خواهند کل واگن در اختیارشان باشد.

البته بد نیست در باره این ساحل هم بدانیم که ساحل سانتوس یکی از سواحل پرچم آبی برتر آفریقای جنوبی است که به خاطر داشتن امکانات شنا و قابلیت دیدنی نهنگ ها و همین طور به خاطر بازار ساحلی و فعالیت هایی که در زمینه غواصی و موج سواری صورت می گیرد بسیار شناخته شده است و افراد بی شماری از نقاط مختلف جهان به این سواحل سفر می نمایند.

منبع: الی گشت

به "با خاص ترین هتل های جهان آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با خاص ترین هتل های جهان آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید