سقوط آزاد رنجر در ماه!

به گزارش وبلاگ کلاس 6، هدف کاوشگر رنجر 8 عکاسی از منطقه ها در نظر گرفته شده برای فرود آپولو مانند دریای آرامش یا Mare Tranquillitatis بود.

سقوط آزاد رنجر در ماه!

به گزارش خبرگزاری وبلاگ کلاس 6 ، 20 فوریه 1965، کاوشگر رنجر 8 پس از یک مأموریت موفقیت آمیز، در ماه سقوط کرد.

براساس گزارش دیجیاتو، هدف این کاوشگر عکاسی از منطقه ها در نظر گرفته شده برای فرود آپولو و تأیید آنها بود. دریای آرامش یا Mare Tranquillitatis مکانی بود که برای فرود آپولو 11 انتخاب شده بود.

عکس های مأموریت رنجر برای مطالعات علمی مورد استفاده قرار گرفتند. این کاوشگر در طول مأموریت خود، 7137 عکس از سطح ماه را قبل از اینکه طبق برنامه ریزی به ماه برخورد کند، ارسال کرد.

فضاپیما از یک قاب آلومینیومی شش ضلعی به عرض 1.5 متر تشکیل شده بود که بالای آن یک برج مخروطی کوتاه که دوربین های تلویزیون را نگه می داشت، قرار داشت.

طراحی رنجر 8

رنجر 8 شش دوربین تلویزیونی داشت و تنها هدف آن مستندسازی سطح ماه بود. دو بال پنل خورشیدی، از لبه های مقابل پایه امتداد یافته بودند و ارتفاع کلی فضاپیما 3.6 متر بود.برق کاوشگر به وسیله 9792 سلول خورشیدی سیلیکونی موجود در دو پنل خورشیدی تأمین می شد.

کاوشگر در همان روز پرتاب به ماه رسید و اولین تصویر در ساعت 9:34 از ارتفاع 2510 کیلومتری گرفته شد. ارسال 7137 عکس با کیفیت خوب در 23 دقیقه پایانی پرواز انجام شد.

پس از 64.9 ساعت پرواز در مدار، فضاپیما با سطح ماه در یک مسیر هذلولی مستقیم برخورد کرد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "سقوط آزاد رنجر در ماه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط آزاد رنجر در ماه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید