ماجراجویی برای زندگی و آب

به گزارش وبلاگ کلاس 6، ایان بری، که سال ها صرف مستندسازی ارتباط بین منظره، زندگی و آب نموده است، می گوید: در بعضی مکان ها آب بسیار زیاد و در بعضی مکان ها بسیار کم است.

ماجراجویی برای زندگی و آب

به گزارش وبلاگ کلاس 6، در طول 15 سال، ایان بری، عکاس خبرنگار به سراسر دنیا سفر کرد تا پیوند های بین منظره، زندگی و آب را مستند کند. او در کتابی تازه مجموعه ای از تصاویر را گرد هم آورد که داستان رابطه پیچیده انسان با آب را روایت می نماید، در زمانی که بحران آب و هوا نشان می دهد که چقدر آب و زندگی به طور مخاطره آمیزی در هم تنیده شده اند.

بری می گوید: در طول سال های جمع آوری تصاویرم به تدریج متوجه شدم که اتفاق خارق العاده ای در دنیا ما رخ می دهد، سال جاری بیش از همه نشان داد که این سیاره در حال مبارزه است. آب در برخی جا ها خیلی زیاد و در برخی جا ها خیلی کم است.

عکس های کتاب دوگانگی رابطه ما با آب را نشان می دهد. نقشی که آب در آیین های مذهبی باستانی و ایجاد جوامع، بهره کشی و نتیجه ویرانگر آن ایفا می نماید.

قصد ایان بری این نبود که یک کتاب سیاسی بسازد و نه یک لیست معتبر از تعاملات انسان با آب، بلکه نشان دهد که آب چگونه زندگی ما را شکل می دهد و آینده چه خواهد نمود.

منبع: فرارو

به "ماجراجویی برای زندگی و آب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجراجویی برای زندگی و آب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید