سلامتی و پزشکی

مایعی که از پوسیدگی دندان جلوگیری می نماید

پوسیدگی های دندان اگر درمان نشوند درد، تورم و بی خوابی همراه دارند از این رو گروهی از محققان دانشگاه نیویورک یک راه حل مقابله با پوسیدگی یافته اند که کارآمد و مقرون به صرفه است.

16 اسفند 1402

تعمیر کولرگازی در تهران و خریدوفروش کولرگازی و پکیج

با توجه به حساسیت­ های مربوط به وسایلی همانند کولر گازی، باید برای تعمیر کولر گازی در تهران به ­دنبال مرکزی باشید که در انجام این کار تخصص و مهارت کافی داشته باشد.

12 خرداد 1402

آیا رژیم های کم چرب عمر افراد مسن را طولانی می نمایند؟

محققان گزارش می دهند که یک رژیم غذایی سالم و کم چرب می تواند خطر ابتلا به سرطان، بیماری های قلبی - عروقی و مرگ زودرس را در میانسالان و افراد مسن کاهش دهد.

17 اردیبهشت 1402

مرگ بیش از 600 هزار نفر در دنیا بر اثر مالاریا در 2021

اولین علائم این بیماری که در بسیاری از کشورهای دنیا به عنوان مالاریا شناخته می گردد، مشابه بیماری های ویروسی سیستمیک است اما با سردرد، ضعف، درد شکم، خستگی، درد عضلات و مفاصل آغاز می گردد.

5 اردیبهشت 1402

افزایش استقلال بچه ها

والدین برترین راهنما و معلم برای تقویت حس استقلال عاطفی و فیزیکی بچه ها هستند. در ادامه این مطلب با مجموعه ای از این مهارت ها همراه ما باشید.

27 فروردین 1402

خوراکی هایی که نمی دانید کربوهیدرات دارند

شاید عجیب به نظر بیاد، اما میوه ها هم حاوی کربوهیدرات هستند! مسئله ای که می تواند قند خون افراد مبتلا به دیابت را بالا ببرد و بر تنظیم قند خون آنان تاثیرگذار باشد. با اینکه بسیاری از میوه هایی قند طبیعی دارند، اما مصرف آن ها می تواندباعث افزایش قند خون...

29 بهمن 1401

توزیع نان کامل در 17 نانوایی شیراز برای اولین بار در کشور ، مهمترین عامل ضد سرطان گندم را فدای سفید شدن نان نموده ایم

یک متخصص تغذیه در شیراز گفت: گندم عامل مهمی در تغذیه مردم است و ما حق نداریم گندم را سفید کنیم و جوانه که مهمترین عامل ضدسرطان است را از گندم بگیریم.

14 بهمن 1401

مدارک مورد احتیاج برای ویزای اروپا ، راهنمای اخذ ویزای اروپا

اگر قصد سفر به اروپا را دارید، باید برای اخذ ویزای اروپا آن مدارکی را آماده نمایید. در این بخش سعی نموده ایم تا توضیحات کاملی در خصوص مدارک مربوط به اخذ ویزا را آماده و در اختیارتان قرار دهیم. این مدارک ویزای اروپا برای هر سفارت مورد احتیاج می باشد. اگر...

8 بهمن 1401

چه کسانی دچار پیرگوشی می شوند

سعید فراهانی، پیرگوشی یا کم شنوایی در سالمندان را به عنوان یکی از شایع ترین اختلالات در افراد مسن دانست و گفت: پیرگوشی به صورت کاهش حساسیت شنوایی و توان درک گفتار در محیط های پر سروصدا، کاهش پردازش اطلاعات شنوایی در مغز و نقص در جهت یابی منبع صدا بروز...

29 دی 1401

میوه ای سرشار از ویتامین C

آناناس میوه ای است با طبع گرم که دارای مقادیر زیادی آب می باشد. میوه آناناس سرشار از ویتامین C و مقادیر کمی ویتامین A و B است.

24 دی 1401

مورد عجیب جدیدترین ویژگی آیفون ، قابلیتی که دردسرساز شده است

اپل که در جدیدترین گوشی های آیفون و واچ 8 قابلیت ارسال تماس اتوماتیک به خدمات اضطراری در زمانی که دستگاه دچار توقف ناگهانی می گردد که معمولاً در نتیجه تصادف اتومبیل رخ می دهد، رونمایی نموده بود، حالا با یک مورد عجیب روبرو شده است.

12 دی 1401

گنجینه ای که فرعون با خود به گور برد

مصر از شناخته شده ترین کشور های دنیا در حوزه باستان شناسی است و بسیاری از مردم با اهرام باشکوه و مجسمه های بزرگ الجثه آن آشنا هستند. با این حال بسیاری از اشیاء ارزشمند و تاریخی که در مقبره سطلنتی توت عنخ آمون کشف شده اند، همچنان برای مردم ناآشنا مانده...

9 آبان 1401

فراخوان سومین دوره رقابت علمی کنز منتشر شد

به گزارش خبرنگاران، سومین دوره رقابت علمی کنز به وسیله بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) و با هدف توسعه همکاری، هم افزایی و هم گرایی در حوزه علم و فناوری های تازه و بعلاوه زمینه سازی رشد و شبکه سازی جوانان دانشمند دنیا اسلام و با حضور 19 پاویون بین المللی برای...

8 آبان 1401

اگر سرفه می کنید؛ این درمان خانگی را هم امتحان کنید

با شروع فصل سرما بسیاری از افراد دچار سرماخوردگی و سرفه می شوند و یکی از راه چاره های ساده، اما بسیار مؤثر در پیشگیری و درمان سرفه های ناشی از سرماخوردگی، مصرف عناب است.

29 مهر 1401

مار ها و عقرب ها پس از سیل جان ها را تهدید می نماید

محققان سودانی پس از فصل بارانی سال جاری متوجه افزایش تعداد مار ها و عقرب ها شده اند که زندگی مردمی را که در کرانه های رود نیل زندگی می نمایند، تهدید می نماید.

8 مهر 1401

حفظ و ارتقای سلامت روان، در بلایای طبیعی

در صورت مدیریت صحیح بلایای طبیعی، این تهدید ها برترین فرصت براى پى ریزى و ساخت جامعه اى پایدار و پیشرفته را فراهم می نماید.

5 مهر 1401

تالاب گاوخونی در حسرتی 20 ساله برای گرفتن حق آبه

98 درصد از تالاب 47 هزار هکتاری گاوخونی خشک شده و این تالاب بین المللی به مرگ نزدیک شده است.

2 مهر 1401

عکسl ایستگاه های شارژ خورشیدی خودروهای برقی به کشور آمد

دیجیاتو نوشت: نرم افزار مدیریت ناوگان خودروهای برقی که به وسیله مرکز توسعه خودرو برقی مپنا توسعه داده شده است برنده ایده نوآورنه شرکت LG شد.

27 شهریور 1401

تبلیغ اقدامات درمانی طب سنتی و داروهای گیاهی نیازمند اخذ مجوز از نظام پزشکی

مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: مرجع استعلام تبلیغات دارویی، مواد خوراکی، مکمل ها و ... سازمان غذا و دارو است.

25 شهریور 1401

جنجال فیلم بانک زده ها با سوژه گروه بی تی اس (BTS)

انتقاد طرفداران گروه بی تی اس (BTS) به فیلم بانک زده ها از روز های پیش از اکران آغاز شد و حالا به اوج خود رسیده است. آن ها اعتقاد دارند که هدف سازندگان از سوژه قرار دادن بی تی اس تنها جلب توجه طرفداران این گروه در ایران برای فروش بیشتر است.

23 شهریور 1401
تعداد: (205)