ادبیات

شعرهای نو و آزاد مهدی الماسی کتاب شد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، مهدی الماسی از شاعران پرکاری است که در انبان تجارب ارزشمند او، که به بهای عمری قدم نهادن و سر برنداشتن از مسیر معرفت و بلاغت به دست آمده، از طبع آزمایی آگاهانه در قالب های قدیم شعر و خوشنویسی تا تشرف به زبان شعر و نقاشی معاصر،...

2 مرداد 1402

آشنایی با کشور ولز؛ رقیب دوم ایران در جام جهانی 2022

کشور ولز اگرچه شاید چندان در صنعت گردشگری معروف نباشد اما مقصدی بی نظیر برای سفر محسوب می گردد. ناشناخته است و این ناشناختگی سبب شده تا بکر و سرشار از زیبایی های عجیب و بی نظیر باشد. کوه های باشکوه و سبز، سواحل مجذوب کننده صخره ای و قلعه های متعدد و عجیب...

11 شهریور 1401

دلتنگم و می دانی از چشم انتظاری می گوید

انتشارات سروش چاپ دوم کتاب دلتنگم و می دانی اثر مریم زندی را منتشرکرد.

27 اردیبهشت 1401

تور مجازی: جزیره ایستر؛ شیلی

جزیره ایستر شیلی به خاطر تندیس های رازآلود 400 ساله اش معروفیت جهانی دارد. در ادامه با خبرنگاران باشید و بیشتر درباره آن بخوانید.

17 بهمن 1400

سایه سنگین کرونا بر نشریات دانشجویی ، انتشار نشریات در فضای مجازی

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهیدچمران اهواز گفت: تعطیلی دانشگاه ها و عدم حضور دانشجویان به خاطر کرونا، روی فعالیت های فرهنگی و اجتماعی به ویژه انتشار نشریات دانشجویی تاثیرگذار بود.

15 بهمن 1400

ماجرای کتابی که دیده نشد!

خبرنگاران ؛ سید آیت حسینی ـ در این متن درباره سرنوشت کتاب خودم می نویسم که به خاطر انتشار همزمان چند ترجمه مختلف از کتابی دیگر که عنوانی شبیه به عنوان کتاب من داشت، به حاشیه رفت و دیده نشد.

3 آذر 1400

لوح افتخار IBBY به کتاب سایه هیولا عباس جهانگیریان اهدا شد

تهران (پانا) - هم زمان با دومین روز از کنگره جهانی ادبیات بچه ها در روسیه، لوح افتخار IBBY برای کتاب های منتخب سال2020 به کتاب سایه هیولا نوشته عباس جهانگیریان از انتشارات کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان اهدا شد.

24 شهریور 1400

8 کتاب جنجالی یک دهه گذشته؛ دروغ گفتیم و شفاف اندیشیدیم

در سال های اخیر کتاب های زیادی پر سر و صدا شدند. کتاب هایی که زمان زیادی از انتشارشان نمی گذرد ولی با فروش بی سابقه ای هم روبرو شده اند. این کتاب های جنجالی عموما در دسته رمان قرار می گیرند و بعضی از آن ها کتاب هایی در باب خودشناسی یا موفقیت است. این مطلب...

2 مرداد 1400

تبریک تولد همسر به تفکیک ماه با عاشقانه ترین متن و جملات زیبا

تبریک تولد همسر، تبریک روزی است که همیشه در خاطر او هست و همسرتان انتظار دارد که آن را با عاشقانه ترین جملات به او تبریک بگویید.

16 تیر 1400

شعر فردوسی؛ زیباترین اشعار فردوسی با موضوعات مختلف

فردوسی از شاعران نامدار ایرانی است که با سرودن شاهنامه زبان فارسی را زنده نگه داشت. با گلچینی از بهترین اشعار فردوسی با موضوعات عاشقانه، جنگ رستم و سهراب، شعر در خصوص ایران و شعر شاهنامه برای بچه ها همراه مجله خبرنگاران باشید.

25 اسفند 1399

نتیجه آنالیز ریاضی دان ها و روانشناسان آکسفورد و کمبریج: چه چیز سریال گیم آو ترونز را محبوب کرد؟!

گروهی از ریاضی دان ها و روانشناس های دانشگاه های آکسفورد و کمبریج، بعد از آنالیز فراوان، متوجه شده اند که چه چیز باعث موفقیت سریال گیم آو ترونز شده بود.

13 آذر 1399

پیشتازی جوانان در میدان موسیقی

تهران (پانا) - از اسفند ماه 98 تا به امروزحدوداً 8 ماهی است که برنامه های فرهنگی وهنری به دلیل شیوع ویروس کرونا دچار تغییرات ناخوشایندی شده و دراین مدت زمان حوزه های سینما، تئاتر، تجسمی و موسیقی کوشش کردند به صورت کج دار و مریز خود را سرپا نگاه دارند.

8 آذر 1399

چالش های تدریس ریاضی در ایران، تبعات منفی عبارت ریاضی ملکه علوم است

یکی از برجسته ترین اساتید آموزش ریاضیات ایران، در وبیناری به مناسبت دهۀ ریاضیات، به نقد و آنالیز آموزش ریاضیات در مدارس و دانشگاه ها پرداخت.

7 آذر 1399

خبرنگاران امروز فردوسی و اخوان با نغمه شجریان خراسانیات می خوانند

تهران- خبرنگاران- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توییتر، نوشت: امروز فردوسی و اخوان با نغمه او خراسانیات می خوانند و می نوازند.

22 آبان 1399